زمان جاری : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 9:41 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



انجمن سئو ایران
تعداد بازدید 64
نویسنده پیام
ali آفلاین

ارسال‌ ها7
عضویت10 /10 /1397
نکات ایمنی هنگام استفاده از دستگاه های جوش
جوشکاری و استفاده از وسایل مخصوص آن از مسائلی بسیار مهم و کاربردی در کار های ساختمانی و تاسیساتی می باشد که باید کاملا با رعایت مسائل امنیتی و ایمنی از آن ها استفاده کرد و مراقبت کافی از دست و چشم توسط دستکش ایمنی و ماسک صورت گیرد. به صورت کلی سه روش برای این کار در مشاغلی مانند صنعت و ساختمانی وجود دارد که شامل روش جوشکاری با سیم، روش الکترود دستی و جوش زیر پودری می شود. از هنگام شروع ساختمان سازی یعنی از آغاز گود برداری تا اتمام کار به جوشکاری به روش الکترو دستی احتیاج است. در کار گاه هایی که به تولید اسکلت فلزی می پردازند، به روش جوشکاری با سیم نیاز دارند.
دستگاه جوش اینورتری و مزایا و کاربرد آن
دستگاه های اینورتری از آخرین و جدید ترین وسیله جوش الکترود دستی هستند و به دلیل مزایای زیادی که دارند، به سرعت جای تمامی دیگر وسیله ها را گرفته اند. از جمله مزایای آن می توان به ابعاد کوچک و مناسب، وزن کم، کیفیت بالا، مصرف کم برق، ایجاد نکردن نوسانات برقی زیاد، نداشتن چسبندگی الکترود، قابلیت استفاده با نوع های مختلفی از الکترود معمولی آلیاژی و از همه مهم تر قیمت بسیار مناسبی که دارد، را نام برد. دلیل قیمت مناسب این دستگاه به این خاطر می باشد که به جای استفاده از موادی مانند سیم ‌پیچی مسي و مانند این ها از قطعات الکتریکی استفاده شده است و این وسیله دارای سيستم حفاظت داخلي است كه هنگام بروز خطر و ایجاد مشکل به صورت خودكار قطع مي‌ شوند و این اوامر باعث محبوبیت این وسیله در بین افراد شده است.
اينورترها برای امور جزیی و كار هاي سبك‌ مانند قسمت تاسیسات استفاده فراوانی دارد، زيرا به راحتی قابلیت ‌حمل دارد و می توان الكترود هايی با سايز بالا تر را به آن وصل كرد. ویژگی بسیار مهمی که دارد این است که توسط برق تك فاز كار می ‌کند که براي مصرف های محدود و همچنین خانگي بسیار مناسب است.
گارانتی دستگاه های جوش
دستگاه ‌هاي جوش بسیار زیادی در بازار وجود دارند و بیشتر شركت ‌ها قطعه هایی که در وسیله هاي جوشکاری هستند را بعد از وارد کردن آن، مونتاژ مي‌ كنند. به عبارتی دیگر می توان گفت که این دستگاه‌ ها، به دست شركت‌ هايی که کارشان مونتاژ می باشد، گارانتي مي‌ شوند که در بازۀ شش ماه تا يك سال است. دلایلی که سبب خرابی این وسایل جوشکاری می شود، می توان به سقوط از ارتفاع، رفتن آب در داخل آن، و یا زیاد شدن ولتاژ ورودي به برد هاي دستگاه، اشاره کرد، در غیر این صورت تمامی آن ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.
دوشنبه 10 دی 1397 - 11:59
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش







برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :